Microsoft wprowadza do DirectX i HLSL obsługę wektorów kooperacyjnych, a pierwsza wersja testowa pojawi się już w kwietniu. Jak podkreśla Shawn Hargreaves, menedżer rozwoju Direct3D w Microsoft, umożliwi to implementację neural renderingu w całej branży gier. Włączenie wsparcia dla rdzeni Tensor w RTX otworzy nowe możliwości w zakresie grafiki, oferując graczom bogatsze i bardziej immersyjne doświadczenia.
NVIDIA rozszerza pakiet RTX Kit, czyli zestaw technologii neural renderingu dla deweloperów gier. Wśród najważniejszych aktualizacji znalazło się wsparcie dla Unreal Engine 5 w funkcjach takich jak RTX Mega Geometry oraz RTX Hair.
RTX Mega Geometry znacząco przyspiesza śledzenie promieni w skomplikowanych scenach 3D, umożliwiając korzystanie nawet ze 100 razy większej liczby trójkątów niż dotychczasowe standardy. Z kolei RTX Hair to przełomowa technologia renderowania włosów i futra, zastępująca tradycyjne prymitywy trójkątowe liniowymi sferami. Dzięki temu pojedyncze pasma włosów są bardziej realistyczne, a wydajność renderowania wzrasta.
Dla społeczności modderskiej NVIDIA oficjalnie udostępniła otwartą platformę RTX Remix, pozwalającą na tworzenie remasterów klasycznych gier w pełnym ray tracingu. Jednym z pierwszych przykładów wykorzystania tej technologii jest Half-Life 2 RTX, którego wersja demonstracyjna będzie dostępna na Steam już 18 marca.
Half-Life 2 RTX to efekt współpracy czterech najlepszych zespołów modderskich, działających pod szyldem Orbifold Studios. Gra otrzymała pełny ray tracing, remasterowane tekstury i modele, a także wsparcie dla DLSS 4, NVIDIA Reflex, RTX Neural Radiance Cache, RTX Skin i RTX Volumetrics.
DLSS 4, zaprezentowany wraz z premierą kart GeForce RTX serii 50, bije rekordy popularności wśród deweloperów i graczy. Technologia ta pozwala na generowanie dodatkowych klatek przy użyciu sztucznej inteligencji, co może nawet ośmiokrotnie zwiększyć liczbę FPS w porównaniu do tradycyjnego renderowania.
Wśród gier, które w dniu premiery będą wspierać DLSS 4, znalazły się Lost Soul Aside, Mecha BREAK, Phantom Blade Zero, Stellar Blade, Tides of Annihilation oraz Wild Assault.
Wprowadzenie Neural Shading do DirectX oraz rozwój technologii RTX Neural Rendering pokazują, że przyszłość gier opiera się na sztucznej inteligencji. NVIDIA i Microsoft otwierają nową erę gamingu, w której AI nie tylko poprawia jakość grafiki, ale także optymalizuje wydajność, umożliwiając tworzenie coraz bardziej zaawansowanych wizualnie światów.