NVIDIA wprowadza technologię RTX Neural Shaders, pozwalającą na wykorzystanie małych sieci neuronowych bezpośrednio w shaderach do generowania tekstur, materiałów, oświetlenia i innych elementów graficznych. To przełom, który podnosi jakość obrazu i zwiększa wydajność gier, wprowadzając graczy w jeszcze bardziej immersyjne światy.
Podczas CES 2025 firma zaprezentowała RTX Kit, pakiet technologii neural renderingu do tworzenia fotorealistycznych gier z wykorzystaniem ray tracingu. Teraz, na GDC, NVIDIA rozszerza swoje narzędzia, dodając wsparcie dla DirectX 12 Agility SDK oraz wtyczki do Unreal Engine 5. Współpraca z Microsoftem otwiera dostęp do RTX Tensor Cores, przyspieszając działanie shaderów neuronowych.
Deweloperzy korzystający z Unreal Engine 5 mogą już eksperymentować z RTX Mega Geometry i RTX Hair, co umożliwia renderowanie postaci i obiektów z kinową jakością. Demo "Zorah", wzbogacone o najnowsze technologie NVIDIA, pokazuje oszałamiające sceny z milionami trójkątów i realistycznym oświetleniem.
Od premiery kart graficznych GeForce RTX 50 Series, DLSS 4 zdobywa rynek w błyskawicznym tempie. Ponad 100 gier i aplikacji już wspiera nową wersję tej technologii, co oznacza dwukrotnie szybszą adopcję niż w przypadku DLSS 3. Dzięki Multi Frame Generation, AI generuje do trzech dodatkowych klatek na każdą standardowo renderowaną klatkę, zwiększając wydajność nawet ośmiokrotnie.
Do grona gier wspierających DLSS 4 dołączają: Lost Soul Aside, Mecha BREAK, Phantom Blade Zero, Stellar Blade, Tides of Annihilation i Wild Assault. Twórcy gier mogą już korzystać z wtyczki DLSS 4 dla Unreal Engine.
Zespół Orbifold Studios przygotował remaster "Half-Life 2 RTX", wykorzystując pełne ray tracing, DLSS 4 i technologie neural renderingu. Darmowa wersja demonstracyjna będzie dostępna na Steam od 18 marca dla posiadaczy oryginalnej gry.
Ten projekt powstał dzięki otwartej platformie NVIDIA RTX Remix, która od teraz jest dostępna dla wszystkich moderów. RTX Remix pozwala na tworzenie remasterów klasycznych gier z oszałamiającą jakością grafiki. Już ponad 30 000 moderów eksperymentuje z platformą, a miliony graczy mogą podziwiać efekty ich pracy.
Pakiet technologii NVIDIA ACE wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia autonomicznych postaci w grach. Dzięki ACE, bohaterowie niezależni (NPC) mogą reagować w sposób inteligentniejszy i bardziej realistyczny, podnosząc poziom immersji w grach.
Pierwsze gry wykorzystujące ACE to inZOI oraz NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC VERSION. W inZOI NPC-e będą dostosowywać swoje zachowanie do otoczenia, a w NARAKA gracze otrzymają wsparcie od sterowanych AI towarzyszy już od 27 marca.
NVIDIA nieustannie przesuwa granice technologii gamingowej. Neural rendering, DLSS 4 i ACE to tylko niektóre z rozwiązań, które definiują nową generację gier. Dzięki tym innowacjom, twórcy gier mogą dostarczać jeszcze bardziej realistyczne, dynamiczne i wydajne światy dla graczy na całym świecie.