Spór pomiędzy Panasonic a Magna rozpoczął się w marcu 2021 roku, kiedy to Panasonic wnósł pozwy do federalnego sądu w Teksasie oraz sądu okręgowego w Monachium. Japoński gigant technologiczny oskarżył Magnę o naruszenie patentów dotyczących zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Magna odpowiedziała kontrpozwami, zarzucając Panasonicowi naruszenie własnych patentów.
Po długotrwałych negocjacjach strony doszły do porozumienia i postanowiły zakończyć spór poprzez podpisanie umowy o wzajemnym licencjonowaniu patentów. W ramach ugody wszystkie toczące się postępowania sądowe zostaną wycofane. Szczegółowe warunki porozumienia pozostają poufne.
Masashige Mizuyama, wiceprezes wykonawczy PAS i dyrektor ds. technologii oraz własności intelektualnej, podkreślił wagę tej ugody dla przyszłości obu firm. Stwierdził, że umowa stanowi kluczowy krok w kierunku dalszego wzmacniania zdolności technologicznych Panasonic oraz jego pozycji konkurencyjnej na globalnym rynku motoryzacyjnym. Dzięki porozumieniu PAS i cała grupa Panasonic będzie mogła skuteczniej rozwijać innowacyjne produkty i spełniać oczekiwania klientów.
Ugoda pomiędzy Panasonic i Magna pokazuje, jak ważna w nowoczesnym przemyśle motoryzacyjnym jest ochrona własności intelektualnej oraz strategiczna współpraca między globalnymi graczami. Wzajemne licencjonowanie technologii pozwoli na szybszy rozwój systemów ADAS i może mieć pozytywny wpływ na przyszłość bezpiecznej mobilności.