Aż 46% nauczycieli deklaruje, że regularnie "przesadza" uczniów, aby zapewnić im lepszą widoczność, a 84% przynajmniej czasami zmienia miejsca siedzące uczniów z tego samego powodu. Wyniki badań pokazują, że problem ten jest powszechny i wymaga zastosowania alternatywnych rozwiązań technologicznych.
Zapytani o możliwość zastosowania projektorów interaktywnych, nauczyciele widzą w nich duży potencjał. Rozwiązania te oferują skalowalne, większe rozmiary wyświetlania, co pozwala lepiej wspierać proces nauczania:
Andrzej Bieniek z Epson Europe zwraca uwagę, że projektory interaktywne mogą poprawić wyniki i osiągnięcia uczniów. "Obraz z projektora jest o wiele większy i jaśniejszy, zapewniając każdemu uczniowi dobry widok. Inspirują one uczniów do współpracy, a wszyscy w klasie mogą w pełni uczestniczyć w zajęciach" – powiedział.
Badania pokazują również, że 84% nauczycieli (TQ8) uważa, że słaba technologia często lub czasami utrudnia zaangażowanie i współpracę w klasie. Wybór odpowiedniej technologii, takiej jak projektory interaktywne, może stanowić odpowiedź na te wyzwania i znaczną poprawę jakości edukacji.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Epson w okresie od sierpnia do września 2024 roku. W ramach badania zebrano opinie 4239 nauczycieli oraz 20 690 rodziców dzieci w wieku 8-16 lat z 20 krajów europejskich. Ankiety realizowano za pośrednictwem wewnętrznej platformy firmy Focaldata, wykorzystując interfejs API i sieć paneli online.
Problemy z widocznością treści na monitorach w klasach stanowią poważne wyzwanie dla edukacji. Alternatywne technologie, takie jak projektory interaktywne, mogą przyczynić się do poprawy zaangażowania uczniów i jakości nauczania, zapewniając wszystkim uczniom równe szanse na uczestnictwo w lekcjach.