RTX Remix właśnie wyszedł z fazy beta i jest teraz dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Od momentu premiery beta ponad 30 000 modderów eksperymentowało z platformą, tworząc modyfikacje do setek klasycznych gier, które trafiły do ponad miliona graczy. Nowa wersja wprowadza wsparcie dla technologii GeForce RTX 50 oraz udoskonalone funkcje bazujące na sztucznej inteligencji.
Najważniejsze nowości to:
Jednym z kluczowych aspektów RTX Remix jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do przetwarzania tekstur. Wbudowane narzędzia analizują niskiej rozdzielczołci tekstury z klasycznych gier, generują materiały PBR (w tym mapy normalne i chropowatości) oraz podbijają rozdzielczość nawet czterokrotnie.
Modderzy mogą także korzystać z modelu PBRFusion 3, który składa się z dwóch trenowanych sieci neuronowych:
Dzięki integracji z ComfyUI, modderzy mogą szybko przerabiać duże partie tekstur, co znacznie skraca czas potrzebny na remastering gier.
Platforma NVIDIA RTX Remix pozwala na integrację z narzędziami do tworzenia treści cyfrowych, takimi jak Blender czy Hammer. REST API umożliwia eksport wszystkich przechwyconych tekstur do ComfyUI, gdzie mogą być masowo przetwarzane i ponownie importowane do gry.
Dzięki temu modderzy mogą:
Już 18 marca na Steamie będzie można pobrać darmowe demo Half-Life 2 RTX, które prezentuje możliwości RTX Remix. W demie zobaczymy:
Half-Life 2 RTX to tylko przedsmak tego, co można osiągnąć, wykorzystując sztuczną inteligencję i RTX Remix.
Rozwój technologii AI w modowaniu gier dopiero nabiera rozpędu. NVIDIA RTX Remix otwiera przed modderami zupełnie nowe możliwości, pozwalając na łatwe i szybkie remasterowanie klasycznych tytułów. Czy sztuczna inteligencja stanie się standardem w modowaniu? Wszystko wskazuje na to, że tak.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o AI i jej zastosowaniach, warto śledzić nadchodzącą konferencję NVIDIA GTC, gdzie eksperci przedstawią najnowsze innowacje związane z AI i technologiami RTX.
RTX Remix to przyszłość modowania, która już dziś pozwala na odświeżenie klasycznych gier w sposób, o jakim wcześniej można było tylko marzyć.